Hot like a sauna

Herregud vilken värme vi fick uppleva när vi klev av planet i Abu Dhabi! Jag har varit i varma länder där solen har stekt på som in i, men jag har aldrig upplevt den här sortens värme som vi fick uppleva precis. Det kändes bokstavligen som om man var i en bastu!!! Jag fick kämpa för att kunna andas och då landade vi på kvällen, tänk då om vi hade landat mitt på dagen när solen står som högst?! Hur klarar de boende i Abu Dhabi den här olidiga värmen?


Flygningen har gått bra hittills och wow vad positivt överasskade vi blev av Ethiad Airways. Jätte fräscha och bekväma stolar och ett stort urval av bl.a. spel, musik och de senaste filmerna. När vi skulle äta fick vi en meny där man kunde välja mellan tre olika huvudträtter. Vi fick förrätt, huvudrätt och efterrätt. Bland dessa tre huvudrätter så bestod den ena av lamm och det stod längst ner på menyn "vi ber om ursäkt om det inte finns alla tre huvudrätter att välja mellan". Eftersom jag inte äter/kan äta lamm så hoppades jag på att det skulle finnas mat kvar utav de två andra rätterna, men gissa om det fanns kvar? NEJ! Så jag fick äta riset som man fick till med lammet och som tur var hade vi förberett en liten matsäck på lite olika delicious mackor som jag åt istället. Det var det enda negativa med Ethiad Airways, allt annat var bara thumbs up ;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0