S.O.S, S.O.S, S.O.S

Idag har det varit helt kaotiskt på jobbet! Det känns verkligen som om att ingenting kan gå värre nu på öppningen efter det som har hänt idag! Som jag nämnde till er innan så skulle det endast vara oss från Tempe som skulle jobba på Homebush Bay den här veckan och det märktes.
De ting som inte gick riktigt som det skulle göra idag:

1. Det var endast två kassor öppna (inkl. min kassa) och en expresskassa. Jag har aldrig sett en sån lång kö på något Ikea varuhus innan. Våra köer var minst 15 m långa.

2. Inte nog med att man var super stressad utan då har dom ändrat systemet i kassan också. Den siffran man brukar trycka på om kunden vill ha en papperspåse var inte längre samma knapp utan det var något annat jag registrerade istället. Jag fick ringa min team leader för hjälp.

3. Mitten av allt stress skulle någon av kunderna betala med business check, jag fick ringa min team leader för hjälp, dessutom så tar det evigheter att fullfölja processen eftersom man måste ringa hit och dit för att få en kod.

4. Därefter skulle en av kunderna betala med ett Ikea Business Card, vilket det bara är ca 5 personer som har det i hela landet. Jag fick ringa min team leader för hjälp...igen.

5. Sedan så frös skärmen på min dator och jag fick så klart team leader för hjälp. Vi (jag, han, de högre makterna) försökte göra allt men ingenting fungerade och det återstod bara att vänta och det tog minst 30 min innan skärmen fungerade igen.

Efter omständigheterna idag så känns det som om allt bara kan gå uppåt och inte mer snett eller inte allt på en och samma gång iaf, eller hur var det nu igen ;)?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0