You don't realise how good you've been until...

Idag fick jag uppleva något som jag vet inte hade hänt hemma i Sverige. Jag såg en död kackerlacka i en av våra kastruller. Ueeee!!!

Så här är läget. Som jag har nämnt innan så är boendet sjukt dyrt här i Sydney så därför har vi bestämt att vi inte vill lägga ut alla våra pengar på att ha ett eget boende när vi kan dela. Vi vill inte åka halva jorden runt för att göra exakt det vi har gjort hemma. Vi vill testa nya saker som vi aldrig skulle ens kunna tänka oss göra hemma. Det är det som är lite spännande och är en del av äventyret.

En kille på jobbet som August har lärt känna som också kommer från Sverige, de har varit är i Sydney ungefär en månad som oss. De valde att hyra ett lite dyrare boende som de var tvungna att betala 6 månaders hyra i förskott. Så kan man också göra, men vi valde att göra på vårt sätt för att vi känner att det inte är värt det då vi inte är säkra på hur länge vi kommer stanna i Sydney.

Just nu har vi ett eget rum ca 15m² med massa garderober och speglar, säng och ett litet bord. Vi delar toalett/dusch och kök( köket är utomhus). Vi betalar 250$/veckan ca 7500 kronor/månaden inkl. el,vatten, tvättmaskin och internet. Visst vi har inte ett eget ställe och standarden här är inte lika bra hemma men det får en att tänka på hur j'vla bra vi har det hemma i Sverige. Vi vet inte hur bra man har det förrän man har varit med och upplevt annat än länder som håller lika hög standard som Sverige. Hade det varit varmt i Sverige oftare än 2 månader om året så hade vi varit överbefolkade! Garanterat!

Tillbaka till den dödas kackerlackans historia. Efter att vi lagade middag igår så lämnade vi lite disk ute i blöt och det var meningen att vi skulle diska innan vi gick och la oss men vi för trötta så när vi skulle diska imorse så fick jag en trevlig överraskning i kastrullen. Jag kommer aldrig mer att lämna disk framme under natten!

/Mv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0