Colourful balls

Ytterligare en ledig dag med min prins :) Vi hade en liten sovmorgon idag och så gick älsk och handlade mat medans jag bakade kladdkaka :D.
Sedan åkte vi in till stan för lite ärenden och lite mer små shopping. Just nu uppdaterar jag bloggen och August står i köket och lagar mat. Har jag inte världens bästa pojkvän or what ?!!! :)

På marknaden så hittade vi dessa häftiga kulorna:



Och självklart så undrar ni Jaha vad gör dom då?

Jo det är så att när man lägger dom i vatten så suger kulorna åt sig vattnet och blir större. Man kan ha det i krukor med växter och så slipper man vattna blommorna eller växterna i 4-6 veckor. Efter ett tag så krymper kulorna till sin lilla storlek igen och då är det bara att låta dom ligga i vatten igen och så sväller dom igen. Dom kan hålla på så här i 4 år.

Kolla så fint!














Kommentarer
Postat av: Jaggy

Åh va fina :)

2012-02-25 @ 09:31:06
Postat av: Ninni Altberg

Hej!

Kan ni stoppa ner sådana till mig i containern :)) som skickas hem till Sverige??



Kram mamsen

2012-02-25 @ 19:29:25
Postat av: Mikaela svarar

Tack:)



Absolut!! hur många vill du ha och vilka färger?

På sista bilden ser du vilka färger det finns och + så finns det en påse med olika färger så som en av bilderna med bambooväxten.



puss och kram

2012-02-28 @ 02:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0